MKTG NaM - pasek na kartach artykułów
2 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i...
fot. Fot. Alexander Grey/unsplash

Jak prowadzić lekcje, aby dzieci lubiły matematykę? Sprytne i sprawdzone metody i triki

Co wolisz?

Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i uzasadnienia swojego myślenia.

Nauczyciel pokazuje dwa obrazy przedstawiające: okrągłą i prostokątną pizzę i pyta uczniów: „Czy wolałbyś zjeść dwa plasterki z okrągłej pizzy o średnicy 12 cm, która została pokrojona na osiem kawałków, czy zjeść jeden plaster z pizzy o wymiarach 15 na 10 cm, który został pocięty na sześć kawałków? W tej rozmowie uczniowie muszą porównać wielkość obu kawałków i będą musieli uzasadnić swój wybór – mówi Danuta Sterna. - Jest to rodzaj pytania kluczowego, które polecane jest nauczycielom stosującym ocenianie kształtujące.

Zobacz również

Kandydaci do Europarlamentu 2024 (okręg nr 5)

Kandydaci do Europarlamentu 2024 (okręg nr 5)

W Inowrocławiu odbędą się bezpłatne badania w kierunku HIV, HCV oraz kiły

W Inowrocławiu odbędą się bezpłatne badania w kierunku HIV, HCV oraz kiły

Polecamy

Domowa oranżada i lemoniada z czarnego bzu. W gorący dzień nie ma nic lepszego

NOWE
Domowa oranżada i lemoniada z czarnego bzu. W gorący dzień nie ma nic lepszego

„Kocham” – maturzyści dzielą się wrażeniami z rozszerzonej matematyki

„Kocham” – maturzyści dzielą się wrażeniami z rozszerzonej matematyki

Hulajnoga elektryczna. Ścieżka rowerowa, chodnik czy jezdnia? Z czego korzystać?

Hulajnoga elektryczna. Ścieżka rowerowa, chodnik czy jezdnia? Z czego korzystać?